Indkøb og Udbud
Læs om aktuelle udbud og se indkøbsbetingelserne her på siden
Indkøb og udbudspligt
ARC er som offentlig virksomhed underlagt reglerne for offentlige indkøb, hvilket medfører, at mange anskaffelser skal ske gennem en lovbestemt proces og indebærer en udbudspligt.
ARC udbyder mange forskelligartede ydelser og indkøb med fokus på ansvarligt forbrug og produktion. For eksempel udbyder vi opgaver vedr. køb af materiel til ARCs genbrugspladser, vedligehold af anlæggene osv. Antallet og typerne af aktuelle udbud varierer over året.
Når ARC foretager indkøb uden udbudspligt, sikres det, at indkøbet sker iht. kravet om forsvarlig økonomisk forvaltning. I praksis sikres det, at købet sker på markedsmæssige vilkår.
ARC sætter ind imod social dumping og manglende lære- og praktikpladser i Danmark. Pr. december 2019 stilles der i relevante udbud, jf. opstillede kriterier, krav om ordentlige løn- og arbejdsvilkår hos leverandører og deres underleverandører samt uddannelsespladser til de unge.
Her finder du ARCs aktuelle udbud
Alle ARCs offentlige udbud kan findes på udbud.dk.
Hos ARC afvikles hele udbudsprocessen som udgangspunkt – fra opstart til kontraktindgåelse – digitalt. Dette for at sikre alle interesserede overblik, tilgængelighed og gennemsigtighed igennem hele udbudsprocessen.
Udbudsplatformen ETHICS og Mercell anvendes til nogle tilbudsindhentninger og udbud. For at kunne se listen og deltage på denne platform, skal du oprette en bruger på ETHICS – det er gratis.
Leverandør til ARC
ARC definerer ’leverandører’ både som virksomheder der leverer et produkt til ARC og som aftagere af eksempelvis affaldsfraktioner og restprodukter fra vores genbrugspladser og energianlæg til videre behandling.
ARC har formelt tilsluttet sig FN’s Global Compact, og vi ønsker at fremme grundlæggende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og anti-korruption. Hos ARC overholder vi principperne i FN’s Global Compact, og vi forventer det samme af vores leverandører og deres underleverandører.
LINKS
Når du vil sende en faktura
Faktura skal fremsendes i elektronisk form med formatet OIOUBL (Universal Business Language).
Fakturaen skal indeholde:
- EAN-nummer
- Indkøbsnummer
I/S Amager Ressourcecenter forbeholder sig ret til at afvise enhver faktura, som ikke indeholder ovennævnte oplysninger. Betalingen sker netto 30 dage efter, I/S Amager Ressourcecenter har godkendt leverancen og modtaget korrekt faktura.
Bemærk, at der eksisterer seks EAN-numre hos ARC, foruden AV-miljø og SMOKA.
Administration: 5790001900595
Energi: 5798000016743
Genbrug: 5790001900601
Amager Bakke: 5790002127854
Indsamling Tårnby: 5790002491559
Indsamling København: 5790002491542
AV-miljø: 5798009169105
SMOKA: 5790002195204
Indkøbsbetingelser
ARC stiller en række betingelser i forbindelse med, at vi køber en artikel eller service af din virksomhed. Afhængig af, hvilken forretningsenhed du indgår en handel med, findes der et sæt af indkøbsordrebetingelser, der også er knyttet til det EAN, som du skal sende en faktura til. Nedenfor finder du ARC, AV-miljø og SMOKAs indkøbsordrebetingelser på dansk, engelsk og tysk.
Indkøbsbetingelser
————————
General terms of purchase
———————–
Allgemeine Einkaufsbedingungen